Old Drupal 7 Site

Tema: 22. juli
NO IMAGE
20.09.2011
Feriestart med båt og familie tok en brå vending fredag 22. juli. Via radio får jeg høre at hele Regjeringskvartalet er bombet. Jeg drar hjem og slår på TV-en. Kort tid etter kommer informasjon om...
NO IMAGE
20.09.2011
Fredag 22. juli 2011 har satt dype spor i den norske folkesjelen. Den har satt dype spor i ofrene som overlevde, og den har satt dype spor hos oss som deltok som helsepersonell. Med knapt ti års...
NO IMAGE
20.09.2011
Terrorhandlingene i Regjeringskvartalet og på Utøya vakte sterke følelser blant de som ble direkte rammet, pårørende, venner, kolleger og befolkningen for øvrig. Det ble etablert flere sentre for...
NO IMAGE
20.09.2011
Norske ungdommer som planla å bruke sensommeren til å innrede hybler, kjøpe skolebøker eller ta en siste badetur, er i dyp sorg. De utfordres av psykiske reaksjoner på traumatiske hendelser vi har...
NO IMAGE
20.09.2011
Bomben i Regjeringskvartalet og skuddramaet på Utøya testet den akuttmedisinske kjeden på en uhyggelig og svært krevende måte. Selv om de to hendelsene var ulike med hensyn til skademekanismer,...
NO IMAGE
20.09.2011
På Utøya var jeg i 1971. Da kjempet vi mot EF og Ap. På steinene foran Fiskeridepartementet i Regjeringskvartalet har jeg tilbrakt mang en vårdag. Begge områder, to rom av fred, ro og politisk...
NO IMAGE
20.09.2011
Jeg vil benytte anledningen til å takke legene gjennom Tidsskrift for Den norske legeforening . 22. juli 2011 opplevde vi en tragedie med et ufattelig omfang som vi fortsatt har vanskelig for å ta...
20.09.2011
Illustrasjonsfoto SCANPIX Illustrasjonsfoto SCANPIX
NO IMAGE
20.09.2011
Hole er en liten kommune i Buskerud. Med sin vakre natur, sin rike kulturarv og sin tradisjon for åpenhet og omsorg blant kommunens innbyggere, er dette blitt en attraktiv kommune både å bosette seg...